https://gateway.aryaktravel.com/api/
گردشگری الهه ارباب جعفری 13 بهمن ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
حمام خرم سلطان درست در کنار دیگر جاذبه‌های استانبول به عنوان یکی از بناهای ارزشمند باستانی می‌تواند داستان‌هایی برای شما داشته باشد و استراحت و استحمامی خاص را به مسافران هدیه کند.

حمام سنتی خرم سلطان

استانبول را همه خوب می شناسند، شهری با جاذبه‌های دیدنی که می‌تواند خاطره ساز سفری جذاب و پر ماجرا باشد. مسجد ایاصوفیه، موزه شگفت انگیز زیر زمینی باسیلیکا، مسجد آبی و دیگر جاذبه‌های استانبول همگی از مکان‌های پر طرفداری هستند که اغلب مسافران در سفر با تور استانبول به آن‌ها سری می‌زنند و با فرهنگ غنی عثمانی آشنا می‌شوند. در این میان درست در نزدیکی مسجد ایاصوفیه و در مرکز شهر، حمام سنتی و قدیمی خرم سلطان قرار دارد. جایی که می‌توانید در آن علاوه بر بازدید از معماری باشکوه این بنا، استحمامی دلپذیر و استراحتی متفاوت را تجربه کنید.

حمام خرم سلطان

حمام خرم سلطان 

قدمت حمام خرم سلطان به قرن شانزدهم باز می‌گردد، حدود سال ۱۵۵۶ بود که این بنای با شکوه به دستور خرم سلطان، همسر شاه عثمانی ساخته شد. این بنا که حدود ۴۵۰ سال سن دارد یکی از جاذبه‌های مهمی است که در سفر به استانبول ترکیه نباید بازدید از آن را از دست بدهید. خرم سلطان قدرتمندترین بانوی عثمانی بود که تاثیرات زیادی در حکومت زمان خود داشت. او که ابتدا یک برده از اوکراین بود به دربار شاه راه پیدا کرد و بعدها به همسری شاه درآمد و با قدرتی که به دست آورد تاثیر عمیقی بر این پادشاهی گذاشت. این حمام هم یکی از یادگار مهم این ملکه‌ عثمانی است که می‌تواند در سفر به این شهر از آن بازدید کنید. این حمام مکان مناسبی برای آشنایی با تاریخ ترکیه است. معماری جذاب حمام خرم سلطان به دست معمار معروف و حاذق، یعنی معمار سینان انجام گرفت. در نگاه اول معماری جالب و مهندسی حمام و در درجه بعدی تزئینات و جزئیات جذاب حمام، تا دقایقی چشم‌های شما را به سمت خود جذب می‌کند. این حمام درست در جای حمامی رومی و میان دو مسجد مهم آن زمان بنا شد تا نمازگزاران برای تطهیر و استحام دسترسی راحتی به حمام داشته باشند. 


بخش‌های مختلف حمام خرم سلطان

حمام خرم سلطان از دو بخش مجزای مردانه و زنانه تشکیل شده که بخش ورودی مردانه از سمت شما و ورودی زنانه از درب جنوبی امکان پذیر می‌شود. اتاق تعویض لباس، اتاق گرم، سنگ شکم، سرویس‌های بهداشتی، اتاق سرد و بخش‌های اصلی حمام از دسته بخش‌های مهمی هستند که در این بنا از آن‌ها بازدید خواهید کرد. در بخش مردانه ۴ پنجره و در بخش زنانه ۳ پنجره مشبک با شیشه‌های رنگی قرار دارد که به فضای حمام جلوه‌ی ویژه‌ای می‌بخشند.


خدمات حمام خرم سلطان

در بازدید از این حمام شما می‌توانید خود را مهمان حمامی با خدمات و بسته‌های عمومی و اختصاصی تهیه کنید. خدماتی مثل استحمام ترکی، ماساژ مخصوص، بسته‌های متنوع دیگر همراه با سرو نوشیدنی‌های ترکی، می‌تواند انرژی تازه‌ای به شما ببخشد. 

در این حمام بسته‌ای شامل لیفی از ابریشم خالص، کاسه‌ی مسی برای آبکشی، شامپو و صابون مخصوص و لوسیون‌های بدن به بازدیدکنندگان تعلق می‌گیرد.


مقالات مرتبط

بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

خرید آنلاین بلیط پرواز های داخلی و خارجی

رزرو آنلاین هتل ها

رزرو و دسترسی به اطلاعات کامل هتل های خارجی و داخلی

رزرو آنلاین تورهای مسافرتی

خرید انواع تور به مقاصد خارجی و داخلی

6LeGHqAdAAAAAGMcJx9a0GEt6VYJLCwBDG-kLkpk