https://gateway.aryaktravel.com/api/
راهنمای سفر امین اولیایی 18 مرداد ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
فرودگاههای استانبول

فرودگاه های استانبول را بشناسید

تاکنون به تاثیر فرودگاه‌ها روی حجم مسافرین فکر کرده‌اید؟ امروزه اهمیت فرودگاه‌ها بیشتر از مکانی برای فرود و برخاست هواپیما است. فرودگاه‌ها نقش بسزایی در رشد و توسعه اقتصادی شهرها و مناطق دارند. در این مقاله قصد داریم شما را با فرودگاه های استانبول، یکی از پرگردشگرترین شهرهای دنیا آشنا کنیم. شهر استانبول در ترکیه با نام قدیم قسطنطنیه که مهم‌ترین شهر این کشور از نظر جذب گردشگر است.

اما به فرودگاه های استانبول بپردازیم. کشور ترکیه دارای ۵۸ فرودگاه داخلی و بین‌المللی است که از آن‌ها برای سفر به تمام نقاط ترکیه و جهان استفاده می‌شود. از این تعداد ۳۷ فرودگاه، بین‌المللی هستند. صنعت هوانوردی ترکیه همراه با سایر بخش‌های این کشور در حال رشد است. چشم‌انداز اقتصادی این شهر به‌عنوان مرکز فرهنگی و اقتصادی ترکیه، گردشگری و جهانگردی است. صدها هتل و صنایع حوزه‌ی جهانگردی فقط در استانبول فعال‌اند و از این نظر، داشتن سه فرودگاه بین‌المللی در این شهر کاملا طبیعی است!



فرودگاه استانبول


فرودگاه استانبول(İstanbul Havalimanı) نام سومین فرودگاه بین‌المللی استانبول است که قرار است بزرگ‌ترین فرودگاه جهان لقب بگیرد. در آینده فرودگاه آتاترک بسته می‌شود و کد یاتا IST به این فرودگاه جدید می‌رسد.

این فرودگاه در منطقه آرناوت‌کوی در بخش اروپایی استانبول واقع شده و جایزه معماری شیکاگو سال ۲۰۱۵ را نیز برنده شده است. طراحی جالب برج کنترل ترافیک هوایی و ساختمان فنی این فرودگاه دلیل این جایزه بوده است.

اولین پرواز روزانه فرودگاه جدید استانبول هم‌زمان با افتتاح، از این شهر به مقصد آنکارا پایتخت ترکیه انجام شد. بنا به گفته مقامات ترکیه با تکمیل مراحل بعدی فرودگاه، برای پذیرش ۲۰۰ میلیون مسافر در سال ۲۰۲۳ آماده می‌شود و قرار است یکی از بزرگ‌ترین و بهترین هتل‌های فرودگاهی جهان را داشته باشد.

فرودگاه استانبول با اینکه نسبت به دیگر فرودگاه های استانبول از مرکز شهر دور است اما بهترین فرودگاه برای پرواز است. با این حال حمل‌ونقل در این فرودگاه بسیار سریع عمل کرده و شما به راحتی به شهر خواهید رسید.

این فرودگاه توسط خطوط هوایی ترکیه با پروازهای محدود به داخل ترکیه و برخی پروازهای بین المللی ارائه می‌شود. با اینکه این فرودگاه از فرودگاه Sabiha ,kcen  بزرگتر است اما تنها یک ترمینال کاربردی دارد.



فرودگاه صبیحه گوکچن

فرودگاه بین‌المللی صبیحه گوکچن (Sabiha Gökçen) یکی از ۳ فرودگاه‌های بین‌المللی استانبول است. در بخش آسیایی استانبول واقع شده و دومین فرودگاه مهم شهر استانبول و سومین فرودگاه مهم کشور ترکیه به حساب می‌آید. این فرودگاه پروازهای داخلی و خارجی را در یک ساختمان ترمینال انجام می‌دهد. بنا بر این برای مسافرانی که حوصله صف‌های طولانی، سالن‌های بزرگ وفری شاپ‌های متعدد را ندارند میتوانند سراغ صبیحه گوکچن بروند.

این فرودگاه که ساخت آن در سال ۱۹۹۸ آغاز شد، در ژانویه سال ۲۰۰۱ افتتاح شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. نام فرودگاه بین‌المللی صبیحه گوکچن از اولین زن خلبان ترکیه و اولین خلبان زن هواپیماهای جنگی در دنیا گرفته شده است.

این فرودگاه از یک پارکینگ ۴ طبقه با ظرفیت ۴۷۱۸ خودرو و ۷۲ اتوبوس، یک هتل چهار طبقه با ۱۲۸ اتاق، ۱۱۲ گیشه Check In، سالن کنفرانس، رستوران، فرودشگاه و … تشکیل شده است.

فرودگاه صبیحه گوکچن که مقر شرکت‌های هواپیمایی ترکیش ایرلاینز، پگاسوس و بوراجت است، در سپتامبر سال ۲۰۱۰ از طرف کنگره جهانی خطوط هوایی ارزان قیمت در لندن عنوان بهترین فرودگاه جهان را کسب کرد و موفق به دریافت جایزه شد. این فرودگاه از طریق تاکسی، اتوبوس و خط M4 قطار شهری استانبول به‌ راحتی قابل دسترسی است. برخی خطوط هواپیمایی ترکی و ایرانی، پروازهایی از شهرهای مختلف ایران به این فرودگاه دارند.

فرودگاه صبیحه گوکچن توسط خطوط هوایی اصلی مانند Air Arabia Maroc ، Air Manas ، AnadoluJet ، Atlas Global ، Azerbaijan Airlines ، Emirates ، German Wings ، Qatar Airways ، Turkish Airlines و بسیاری دیگر با پروازهای کوتاه مدت و طولانی به مقاصد مختلف جهان سرویس می‌دهد. مسیر از این فرودگاه تا مرکز شهر با خدمات حمل‌و‌نقل عمومی مانند اتوبوس، خط اتوبوس ۲۵۱، مترو و کشتی حدود ۲ساعت و ۸ دقیقه طول می‌کشد. اما مسافران می‌توانند از شاتل‌های خصوصی و تاکسی‌ استفاده کنند که تنها ۳۳ دقیقه تا مرکزاستانبول طول می‌کشد.

کدام فرودگاه‌ استانبولبه مرکز شهر نزدیک‌تر است؟
فرودگاه صبیحه گوکچن در مقایسه با فرودگاه های استانبول که به مرکز شهر استانبول ۵۴ کیلومتر فاصله دارد به مرکز شهر نزدیکتر است.

پس باید بدانیم که حتما قبل از خرید پرواز و یا توراستانبول به شکل آنلاین یا با هماهنگی تیم آریاک سفر از فرودگاه مقصد پرواز انتخابی خبر داشته باشیم.

مقالات مرتبط

بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

خرید آنلاین بلیط پرواز های داخلی و خارجی

رزرو آنلاین هتل ها

رزرو و دسترسی به اطلاعات کامل هتل های خارجی و داخلی

رزرو آنلاین تورهای مسافرتی

خرید انواع تور به مقاصد خارجی و داخلی

6LeGHqAdAAAAAGMcJx9a0GEt6VYJLCwBDG-kLkpk