https://gateway.aryaktravel.com/api/

پنج تا از معروف ترین بنا ها در کل دنیا

گردشگری سید فرشاد فیض آبادی 15 مرداد ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
 

خانواده مقدس یا لا ساگرادا فامیلیا  -  La Sagrada Familia

این بنا یکی از معروف ترین بنا ها در کل دنیاست که توسط معمار معروف فرانسیسکو در سال 1872 میلادی در بارسلونای اسپانیا شروع به تاسیس شد.این بنا به نمایش سبک خاص آنتونی گائودی معروف است.این سبک شامل سه بخش مختللف است هنر نوین،مدرنیسم کاتالان و طراحی گوتیک سه سبکی هستند که در این معماری به چشم می آیند.


لاساگرادا فامیلیا

برج خلیفه Khalifa Tower

برج خلیفه یکی از معروف ترین و بلند ترین برج های دبی و البته دنیاست. این برج زیبا در سال 2006 تاسیس شد و در سال 2009 تکمیل شد.هدف از این بنا جذب توریست بیشتر و شناخته شدن در سطح بین المللی بود.

نکته جالب:این بنا تنها در 1325 روز ساخته شد.


برج خلیفه

برج های دوقلوی پتروناس مالزی Petronas Towers,Kuala Lumpur

برجی که بین سال های 2000-1998 میلادی ساخته شد ، نام بلند ترین آسمان خراش دو قلو را از آن خود کرد و معروفیت چشم گیری را بدست آورد .این بنا در سال 1996 میلادی توسط معمار آرژانتینی ساخته شد که طبقه 41-ام این دو برج توسط یک پل به هم متصل میشوند.


برج های دو قلو

برج کج پیزا Leaning Tower Of Pisa

این برج بدلیل معماری خاص خود معروف است که حدودا 5.5 درجه کج است و در این بنا بسیاری از موارد معماری ایتالیایی قرن 20-ام میلادی ایتالیا دیده میشود.موضوع قابل ذکر این است که این تنها برجی نیست که معماری کج و طراحی قرن 20 دارد بلکه بسیاری از بنا های دیگر در پیزا همان سبک را دارند.


برج پیزا

تاج محل Taj Mahal


تاج محل که در هند قرار دارد دارای معماری اسلامی که در آن از عاج سفید رنگ استفاده شده است در سال 1632 شروه به ساخت و در سال1653 ساخت به پایان رسید.بدلیل داستان عشق افسانه ای شاه جهان و ممتاز این مکان به یکی از 7 عجایب جهان محسوب میشود.


تاج محل

مقالات مرتبط

بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

خرید آنلاین بلیط پرواز های داخلی و خارجی

رزرو آنلاین هتل ها

رزرو و دسترسی به اطلاعات کامل هتل های خارجی و داخلی

رزرو آنلاین تورهای مسافرتی

خرید انواع تور به مقاصد خارجی و داخلی

6LeGHqAdAAAAAGMcJx9a0GEt6VYJLCwBDG-kLkpk