https://gateway.aryaktravel.com/api/

مزایای سفر به ترکیه در تعطیلات نوروز

گردشگری آریاک سفر 19 اسفند ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
با وجود اینکه به اعتقاد بسیاری از افراد، فصل بهار و مشخصا تعطیلات سال نو، شاید زمان چندان مناسبی برای سفر نباشد ولی کشور ترکیه بدون شک یکی از مقاصد بسیار ایده آل و انتخابی فوق العاده برای سفر در این ایام است.

سفر به ترکیه در نوروز

با وجود اینکه به اعتقاد بسیاری از افراد، فصل بهار و مشخصا تعطیلات سال نو، شاید زمان چندان مناسبی برای سفر نباشد ولی کشور ترکیه بدون شک یکی از مقاصد بسیار ایده آل و انتخابی فوق العاده برای سفر در این ایام است؛ دلیل این موضوع را با ذکر چند مورد از مزایا و تفاوت‌های کشور ترکیه در فصل بهار با هم مرور می‌کنیم:

۱- بدلیل تفاوت تقویم میلادی با تقویم شمسی و به تبع آن، تفاوت در تعطیلات سال نو، غالب گردشگرانی که در تعطیلات ژانویه باعث ازدحام و ایجاد حجم زیادی گردشگر در سطح شهر و صف‌های طولانی در مراکز گردشگری شهرهای ترکیه می‌شوند، در ایام تعطیلات نوروز، وجود ندارند و شما با آسودگی بسیار بیشتری می‌توانید از آنجا بازدید کنید و نقاط بسیاری را از دست ندهید.


۲- شاید مهم‌ترین ماهیت فصل بهار، آب و هوای مطبوع و دلپذیر آن باشد که برای تفریحاتی که در فضای باز انجام می شود، مثل پیاده روی در سطح شهر و خیابان های معروف ترکیه، یک امتیاز مهم تلقی می‌شود که می‌توانید در هوایی ایده آل از آن لذت ببرید.

۳- خرید کردن در این ایام، نسبتا مقرون به صرفه تر از روزهای دیگر است، بدلیل قانون کلی عرضه و تقاضا و میزان کمتر گردشگر در مراکز سنتی و مدرن خرید، قیمت‌ها پایین‌تر از روزهای شلوغ در این کشور است؛ افرادی که تجربه سفر در این فصل را در ترکیه داشته‌اند، این موضوع را تایید خواهند کرد.

۴- ترکیه به عنوان یکی از مهم‌ترین کشورها در صنعت گردشگری در جهان، سالانه میزبان و برگزارکننده بیش از ۱۰۰۰ رویداد فرهنگی و گردشگری است که بخش قابل توجهی از آنها در بهار برگزار می‌شود؛ ضمن اینکه بدلیل کم بودن جمعیت در محل برگزاری این رویداد‌ها، شما فرصت ارتباط و شناخت بیشتری از مردمان محلی این کشور را خواهید داشت.

۵- رویش گل‌های زیبای لاله در ترکیه که در ایام نوروز به زیباترین شکل خود می‌رسند نیز یکی از مناظر بسیار زیبا که شما در فصول دیگر آن را تجربه نخواهید کرد را پدید می‌آورند.

بی تردید هر فصلی از سال برای سفر به هر نقطه‌ای مزایای خود را داراست، ولی در مورد بهار کشور ترکیه، می‌توان با قاطعیت به مزایا و جذابیت‌های این مقصد مهم گردشگری که تجربه متفاوتی از سفر را به شما می‌دهد، اشاره کرد؛ مزایایی که به صورتی مختصر به برخی از آن‌ها اشاره کردیم.

بهترین شهرهای ترکیه برای سفر نوروزی

آنتالیا در تعطیلات نوروز
تجربه‌ی برنامه‌های شاد و مفرح آن هم در کنار ساحل اختصاصی هتل‌های ۵ ستاره‌ی آنتالیا بی شک یک تعطلات رویایی را برای هر فردی شکل می‌دهد. اغلب مسافرانی که برای تعطلات عید نورور برنامه‌ریزی می‌کنند؛ سفر با تور آنتالیا را هم در نظر می‌گیرند. آنتالیا هر ساله با متعادل شدن آب و هوا مملو از گردشگر می‌شود شهر پر از حس سرزندگی و تکاپو می‌شود. هتل‌های پنج ستاره یوآل آنتالیا اقامتی بی نقص و بی دغدغه را به مسافران خود ارائه می‌کنند. در کنار هتل‌های مشهور آنتالیا و سواحل آبی آن جاذبه‌های دیدنی متنوعی نیز وجود دارند که لذت سفر به آنتالیا در عید نوروز را دو چندان می‌کنند. جاذبه‌های طبیعی، دیدنی‌های تاریخی آنتالیا و همینطور مراکز خرید مشهور دنیا تجربه‌ی این سفر را تکمیل می‌کنند. 

استانبول در تعطیلات نوروز
استانبول این شهر محبوب و گردشگر پذیر یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که  می‌توان برای تعطیلات عید نوروز داشت. استانبول با بازار‌های مشهورش و جاذبه‌های تاریخی جهانی اش یک انتخاب ایده‌آل به شمار می‌رود. تماشای روز در کنار تنگه بسفر، گشت و گذار در بازار‌هایی که تخفیف‌های هیجان‌انگیزی را ارائه می‌کنند می تواند یک تعطیلات خوب را برای شما رقم بزند. اگر برای تعطیلات عید تور استانبول را در نظر دارید به یاد داشته باشید که حتما از فرصت پیش رو بهره‌ ببرید و در فستیوال‌های مشهور استانبول هم شرکت کنید. 

آلانیا در تعطیلات نوروز
سفر به آلانیا در عید نوروز مناسب افرادی است که تمایل دارند از فرصت استفاده کرده و انرژی از دست رفته را با آرامش سواحل و طبیعت جایگزین کنند. آلانیا درست مثل آنتالیا با هتل‌های ۵ ستاره و لوکس خود از مسافران همیشگی اش میزبانی می‌کند. سواحل سفید و آفتابی آلانیا فضای خوبی برای استراحت و تجدید نیروی از دست رفته را ایجاد می‌کند. این شهر محبوب جاهای دیدنی زیادی مثل ساحل کلوپاترا، پارک‌های آبی و برج قرمز و... را برای بازدید در اختیار شما می‌گذارد. 

مارماریس در تعطیلات نوروز
مارماریس از دسته شهر‌های دیددنی ترکیه است که هر فردی باید حداقل یک بار از آن بازدید کند. اگر هنور برای تعطیلات عید برنامه ریزی نکرده‌اید مارماریس را از قلم نیاندازید و آرامش سواحل بی‌نظیر،چشم اندار‌های خیره کننده ‌ی مارماریس قطعا ارزش یک سفر  ۷ روزه را دارند. 

وان در تعطیلات نوروز
سفر به وان برای آن دسته از افرادی که به دنبال یک سفر خارجی اقتصادی هستند بسیار ایده‌آل خواهد بود. برای سفر به وان باید از روش زمینی اقدام کرد. این شهر کوچک اما پرطرفدار دیدنی‌هایی تاریخی نیز برای تماشا دارد. در کنار دیدنی‌های وان بازار‌های مشهور آن هم جزو جاذبه‌های این شهر به شمار می‌رود. 

برای خرید تورهای نوروزی کشور ترکیه نیز میتوانید به صفحه مربوط به تورهای نوروزی ترکیه مراجعه کنید.

مسجد سلطان احمد

مقالات مرتبط

بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

خرید آنلاین بلیط پرواز های داخلی و خارجی

رزرو آنلاین هتل ها

رزرو و دسترسی به اطلاعات کامل هتل های خارجی و داخلی

رزرو آنلاین تورهای مسافرتی

خرید انواع تور به مقاصد خارجی و داخلی

6LeGHqAdAAAAAGMcJx9a0GEt6VYJLCwBDG-kLkpk