https://gateway.aryaktravel.com/api/
راهنمای سفر الهه ارباب جعفری 16 خرداد ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
قطر از دسته کشور‌های ثروتمندی است که به شما فرصت تجربه‌ی یک سواری خاص و متفاوت را می‌ دهد، اگر با تور قطر رهسپار شهرهای قطر هستید و قصد اجاره‌ی ماشین را دارید، این مطلب برای شما تهیه شده است.



اجاره خودرو در قطر

سفر کردن به کشور ثروتمند و لوکسی مثل قطر شبیه به این می‌ماند که برای مدتی شبیه به ثروتمندان جهان زندگی کنید. قطر به عنوان  کشوری که رتبه اول جهان را در رفاه دارد پر است از رستوران‌ها، هتل‌ها و تفریحات لوکسی که باعث می‌شوند از این سفر با خاطراتی جذاب و متفاوت به کشور خود بازگردید؛ یکی از مواردی که چشمانتان را به خود خیره خواهد کرد، تردد ماشین‌ها لوکس و گران قیمتی است که شاید تنها در شبکه‌های اجتماعی یا نمایشگاه‌ها مشابه آن‌ها را دیده باشید. اگر شما هم تمایل دارید که خود سوار بر این خودروها شده و قطر را با یک ماشین لوکس بگردید، اجاره خودرو در قطر بهترین پیشنهادی است که پیش روی شما قرار می‌گیرد. اجاره خودرو در قطر به راحتی شما در سفر کمک ویژه‌ای می‌کند. با اجاره ماشین در قطر می‌توانید از بابت حمل و نقل خود در طول سفر نگرانی نداشته باشید و هر زمان از شبانه روز بتوانید بدون دغدغه به هر نقطه‌ای سفر کنید. اجاره ماشین برای افرادی که با خانواده به قطر سفر می‌کنند، می‌تواند گزینه‌ی مناسبی به شمار برود. با وجود این که هر نوع وسیله نقلیه را می‌توان در سفر به قطر و به خصوص در پایتخت آن یعنی دوحه پیدا کرد اما اجاره خودرو در نوع خود یک راه جدید برای گشت و گذار و جا به جایی در این کشور به شمار می‌رود. از سمت دیگر اگر از دوست داران ماشین‌های خاص و گران قیمت هستید، اجاره خودرو بهترین فرصت برای تجربه‌ی یک سواری متفاوت است. با آریاک سفر همراه شوید تا درباره اجاره خودرو در این کشور بیشتر بدانید.



شرایط مورد نیاز برای اجاره خودرو در قطر

قطعا اولین سوالی که در ذهن شما شکل می‌گیرد این است که چطور درقطر خودرو کرایه کنیم؟ آیا برای اجاره ماشین نیاز به رعایت شرایط ویژه‌ای است یا خیر؟ البته که همینطور است! برای رانندگی در هر کشور میزبانی باید مواردی را برای اجاره ماشین ارائه دهید؛ اگر کشور میزبانی که به آن سفر می‌کنید قطر باشد، لیست زیر تمام مواردی است که برای اجاره خودرو نیاز است:

داشتن حداقل  ۲۱ سال سن

داشتن گواهینامه بین المللی

اطلاع از قوانین رانندگی قطر

همراه داشتن  پاسپورت و ویزا معتبر 

همراه داشتن کارت ملی 



شرایط سنی برای اجاره خودرو

بی شک هر کشوری برای رانندگی شرایط ویژه‌ای در نظر دارد؛ اغلب قوانین در دنیا با هم مشابه هستند با این وجود برای این که در کشوری غیر از کشور خود رانندگی کنید باید از قبل درباره قوانین کشور مقصد به خوبی اطلاعات کسب کرده باشید. شرایط سنی در قطر برای رانندگی درست مثل ایران است با این تفاوت که برای اجاره خودرو باید ۲۱ سال را داشته باشید. افراد مقیم قطر از ۱۸ سالگی قادر به اخذ گواهینامه هستند اما در صورتی که به عنوان مهمان و مسافر در قطر قصد اجاره خودرو دارید باید حداقل ۲۱ سال را داشته باشید.


هزینه اجاره ماشین در قطر 

هزینه اجاره خودرو در قطر به عوامل مختلفی بستگی دارد. بسیار تفاوت دارد که شما قصد رانندگی در لامبورگینی را داشته باشید یا تنها برای جا به جایی بین شهری یک ماشین معمولی اجاره کنید. واضح است که اجازه ماشین می‌تواند برای تردد شما در شهر نقش موثر و کمک کننده‌ای را داشته باشد اما طبعا هزینه‌ی قابل توجهی را نیز می‌طلبد. اجاره‌ی ماشین در قطر به این روش انجام می‌شود که بعد از بررسی مدارک و داشتن صلاحیت لازم برای رانندگی، بسته به ماشین مبلغی را به عنوان ودیعه به شرکت اجاره دهنده پرداخت می‌کنید. این مبلغ تا ۱۴ روز بعد از تحویل دادن ماشین به حساب شما باز می‌گردد. در ادامه طبق درخواست شما به تعداد روز‌هایی که تمایل دارید خودرو را اجاره کرده و مبلغ اجاره‌ی روزانه خودرو را خواهید پرداخت. مبلغ وثیقه بین ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰ ریال قطر و مبلغ اجاره خودرو روزانه از ۹۰ ریال قطر تا ۳۹۰۰ ریال تفاوت خواهد داشت. در صورتی که تمایل دارید برای جابجایی بین شهر خودرو اجاره کنید، ماشین‌های کوچک و سبک هزینه کمتر را می‌طلبند و برای شما مقرون به صرفه‌تر تمام می‌شوند؛ اما اگر از عاشقان رانندگی و ماشین‌های لوکس هستید، باید کمی بیشتر هزینه کنید.


نکاتی درباره اجاره خودرو در قطر

شاید ذهن شما هم درگیر این مسئله باشد که در صورت بروز حوادث احتمالی چه باید کرد؟ باید بگوییم که شرکت‌های اجاره‌ خودرو در قطر پشتیبانی‌های ۲۴ ساعته را در تمام طول هفته به مشتریان خود ارائه می‌کنند. خرابی، پنچری یا موارد مشابه در لیست خدماتی هستند که این شرکت ها به مشتریان خود ارائه می‌کنند؛ البته تمام مواردی که شامل پشتیبان می‌شوند را می‌توانید در قرارداد خود با شرکت‌های اجاره دهنده مشاهده کنید. توجه داشته باشید که  در صورت تصادف با حیوانات، مخصوصا شتر، باید هزینه‌ی زیادی بابت خسارت پرداخت کنید و در صورت رخ دادن هرگونه حادثه‌ای نباید محل تصادف را ترک یا تغییر دهید. 


مقالات مرتبط

بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

خرید آنلاین بلیط پرواز های داخلی و خارجی

رزرو آنلاین هتل ها

رزرو و دسترسی به اطلاعات کامل هتل های خارجی و داخلی

رزرو آنلاین تورهای مسافرتی

خرید انواع تور به مقاصد خارجی و داخلی

6LeGHqAdAAAAAGMcJx9a0GEt6VYJLCwBDG-kLkpk