https://gateway.aryaktravel.com/api/
راهنمای سفر الهه ارباب جعفری 19 فروردین ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
اگر خود را از جمله مسافرانی می‌دانید که از تجربه‌ و شرکت در فستیوال‌های هیجان‌انگیز مختلف سیر نمی‌شوند، جشن آب تایلند یکی از رویدادهای مهمی است که نباید آن را از دست بدهید.


جشن آب تایلند

این بار در مجله گردشگری آریاک سفر به معرفی فستیوالی محبوب و جهانی خواهیم پرداخت که می‌تواند سفرتان به تایلند را به یکی از متمایزترین سفرهای عمرتان تبدیل کند. در صورتی که تور تایلند خود را برای فروردین برنامه ریزی کرده‌اید، باید بدانید که یکی از مشهورترین و پربازدیدترین فستیوال‌های دنیا را در پیش خواهید داشت. اغلب کشور‌ها فرا رسیدن بهار را به شیوه‌ای متفاوت جشن می‌گیرند و تایلند با قدمت و فرهنگ غنی خود نیز از این قاعده مستثنی نیست! جشن آب هر ساله حدود ۲ میلیون مسافر خارجی را به کشور تایلند راهی می‌کند. اگر شما هم از تمایل دارید درباره جشن‌های تایلند بدانید یا به دنبال تور جشن آب تایلند هستید با آریاک سفر همراه شوید. 

جشن آب تایلندجشن آب در تایلند


جشن آب تایلند چگونه برگزار می‌شود؟

جشن آب تایلند که به عنوان یکی از مفرح‌ترین جشن‌های دنیا به شمار می‌رود، همانطور که از نام آن مشخص است، با پاکی آب و اجرای مراسم‌های مذهبی خاصی اجرا می‌شود. این جشن در تمام شهر‌های مهم تایلند مثل پاتایا، بانکوک پوکت و ..و اجرا می‌شود. جشن آب یا با نام اصلی آن Songkran، حدود ۳ تا ۷ روز به طول می‌انجامد؛ روز اول که در تقویم تایلندی ها روز سالمندان به شمار می‌رود، مردم با اجرای مراسمی خاص و همراه با آب‌های معطر به سمت معابد رفته و روی الهه‌ها و کاهنان معبد و همینطور افراد مسن آب می‌ریزند. روز دوم از جشن آب تایلند، مربوط به روز خانواده است. در این روز تمام خانه‌های شهر در حال پاکسازی هستند. خانواده‌ها در روز دوم از Songkran به تطهیر و پاکیزگی منزل خود می‌پردازند. و در نهایت روز سوم این جشن به طور کامل به خیابان‌ها راه پیدا می‌کند. مردم و تمام مسافرانی که به تایلند سفر کرده‌اند به خیابان‌های اصلی رفته و جشن را آغاز می‌کنند. بعید است اگر در خیابان‌های این کشور قدم بزنید و با تفنگ‌های آبپاش هدف قرار نگیرید. توصیه می‌کنیم در این بازه‌ی زمانی وسایل الکترونیک و گران‌بهای خود را در هتل جا بگذارید و با تفنگ‌های آب‌پاش راهی خیابان‌ها شوید. در نظر داشته باشید که جشن آب تایلند تنها به این موارد ختم نمی‌‌شود و اجراهای طنز، موزیک زنده و خوراکی‌های خیابانی هیجان انگیز نیز بخشی از جذابیت این جشن را شکل می‌دهند. 

مراسم تطهیر بت هااجرای رسوم جشن آب


جشن آب تایلند چه زمانی برگزار می‌شود؟

جشن آب تایلند با فرا رسیدن فصل بارانی یعنی بهار آغاز می‌شود. برای این که خود را  به جشن آب تایلند برسانید باید در ۱۳ تا ۱۵ آوریل (۲۴ تا ۲۶ فروردین ۱۴۰۲) در یکی از شهرهای توریستی تایلند حضور داشته باشید. در صورتی که دوست دارید در این جشن هیجان انگیز شرکت کنید و در خیابان‌های تایلند خاطره سازی کنید، بهتر است فرصت را از دست ندهید. آژانس هواپیمایی آریاک سفر می‌تواند تور تایلند را با قیمتی مقرون به صرفه به شما ارائه کند. 


جشن آب

تصویری از جشن آب تایلند



مقالات مرتبط

بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

خرید آنلاین بلیط پرواز های داخلی و خارجی

رزرو آنلاین هتل ها

رزرو و دسترسی به اطلاعات کامل هتل های خارجی و داخلی

رزرو آنلاین تورهای مسافرتی

خرید انواع تور به مقاصد خارجی و داخلی

6LeGHqAdAAAAAGMcJx9a0GEt6VYJLCwBDG-kLkpk