https://gateway.aryaktravel.com/api/
راهنمای سفر الهه ارباب جعفری 20 آذر ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
سریلانکا در جنوب قاره آسیا و در مجاورت هند واقع شده است. در این مقاله درباره تاریخچه، جاذبه‌های گردشگری، غذاهای سنتی و بهترین اقامتگاه‌های سریلانکا صحبت خواهیم کرد.

آیا می‌دانید یکی از زیباترین جزیره‌های دنیا در قاره آسیا قرار گرفته است؟ سریلانکا در جنوب قاره آسیا و در مجاورت هند واقع شده است. این جزیره قدمت بالایی دارد و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی آن در ابتدای ورود توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. پیش از سفر به هر کشور باید اطلاعات موردنیاز درباره آن را به دست آورید.

در این مقاله درباره تاریخچه، جاذبه‌های گردشگری، غذاهای سنتی و بهترین اقامتگاه‌های سریلانکا صحبت خواهیم کرد. با تور سریلانکا به زیبا ترین جزیره دنیا سفر کنید و تجربه‌های تازه برای خود رقم بزنید. به شما اطمینان می‌دهیم با مطالعه متن پیش‌رو اطلاعاتی کاربردی درباره سریلانکا، کشور سواحل بی‌انتها، به دست خواهید آورد.

تاریخچه سریلانکا؛ جزیره‌ای باشکوه در جنوب آسیا

معنی لغت سریلانکا در زبان سانسکریت، جزیره باشکوه است. این کشور در گذشته با نام‌هایی همچون لانکا، تاپ روبان، سیلان و سراندبیتی نیز شناخته می‌شد تا اینکه در سال ۱۹۷۲ میلادی با نام سریلانکا به ثبت رسمی رسید. کاوش‌های انجام شده حاکی از آن است که قدمت این کشور به بیش از ۳۰ هزار سال می‌رسد. باقی‌مانده آثار تاریخی متعدد در سریلانکا نیز این ادعا را تایید می‌کنند.

طبیعت زیبا، آثار تاریخی منحصربه‌فرد، معابد هزار ساله و مردم مهمان‌نواز، از دلایل اصلی محبوبیت کشور سریلانکا در میان مردم جهان است.

کلمبو پایتخت سریلانکا است و بزرگترین شهر آن محسوب می‌شود. بنتوتا و کندی نیز سایر شهرهای مهم سریلانکا هستند. هریک از این شهرها آثار باستانی و دیدنی‌های بسیاری را در خود جای داده‌اند.

واحد پول کشور سریلانکا روپیه است و مردم به زبان‌های سینهالی و تامیل صحبت می‌کنند. دین عموم مردم، بودایی و برهمایی است؛ به همین دلیل با معابد متعددی در این کشور مواجه خواهید شد. چای، ادویه، لباس محلی ساری، پارچه‌های دست‌باف و سنگ‌های قیمتی، از سوغاتی‌های این کشور هستند.  اگر به صورت انفرادی یا با تور سریلانکا به این کشور سفر کنید، انبوهی از تفریحات آبی، پارک‌های جنگلی، حیات وحش، آثار باستانی و جشنواره‌های محلی در انتظار شما هستند. با ما همراه باشید تا در بخش بعدی به برخی از جذاب‌ترین جاذبه‌های توریستی کشور سریلانکا بپردازیم.

جاذبه های گردشگری سریلانکا

جاذبه های گردشگری سریلانکا


آشنایی با جاذبه‌های توریستی در مهم‌ترین شهرهای سریلانکا

جزیره سریلانکا باتوجه‌به قدمتی که دارد، بسیار تماشایی است و آثار باستانی متعددی را در خود جای داده است. در این بخش، مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری سریلانکا را معرفی می‌کنیم. معمولا هدف از سفر به شهرها و کشورهای مختلف، بازدید از آثار باستانی و چشم‌اندازهای طبیعی آن مکان است. با انتخاب تور سریلانکا نوروز، از تماشای این کشور تاریخی و طبیعت خیره‌کننده آن لذت ببرید.

  • جاذبه‌های گردشگری شهر کلمبو: میدان استقلال، موزه تاریخ طبیعی سریلانکا، موزه ملی، موزه دوران استعمار هلند، معبد سیما ماکالا، معبد گانگارامایا، مسجد سرخ، کلیسای جامع سنت لوسیا، بازار شناور پتا، سواحل تفریحی
  • جاذبه‌های گردشگری شهر کندی: معبد دندان مقدس، قلعه سیگیریا، شهر مقدس کندی، معبد غار دامبولا، مرکز نگهداری از فیل‌های یتیم
  • جاذبه‌های گردشگری شهر بنتوتا: سواحل طلایی، باغ بریف، قلعه پرتغالی‌ها، جزیره دارچین، مرکز پرورش لاک‌پشت کوسگودا، معبد کاند ویهاری، جشنواره فیل‌ها

قلعه گاله، فانوس دریایی گاله و تعدادی کلیسا و معابد دیدتی در شهر باستانی گاله واقع شده‌اند. این شهر طبیعتی بسیار دیدنی دارد و از مهم‌ترین مناطق گردشگری سریلانکا به شمار می‌رود.

اگر به مزارع چای و باغ‌های گیاه‌شناسی نیز علاقه دارید، شهر نووارا الییا انتخاب خوبی برای شما است؛ همچنین جشنواره‌های موسیقی، مسابقات اسب‌سواری و موتورسواری نیز در این شهر برگزار می‌شوند. در بازدید از کشور سریلانکا به دلیل وجود تفریح‌ها و دیدنی‌های بی‌شمار حتی یک لحظه هم وقت شما تلف نخواهد شد.

محبوب ترین غذاهای سریلانکا

محبوب ترین غذاهای سریلانکا

محبوب‌ترین غذاهای سریلانکا برای گیاه‌خواران و گوشت‌خواران

سریلانکا نیز مانند سایر کشورهای دنیا غذاهای سنتی مخصوصی دارد. از محبوب‌ترین غذاهای این کشور می‌توان به خورش سبزیجات اشاره کرد. این غذا عطر و بوی فوق‌العاده‌ای دارد و با استفاده از سبزی‌های تازه هر فصل پخته می‌شود.

یکی دیگر از غذاهای این کشور که ترکیبی از سوپ و حلیم حبوبات است، طرفداران بسیاری دارد. این غذا با نام Gotu Kola Kanda شناخته می‌شود و احتمالا رنگ سبز آن توجه شما را جلب خواهد کرد. سبزیجات جنگلی موجود در این غذا خاصیت درمانی دارد.

خورش عدس یا Dha، یکی از غذاهای اصلی سریلانکا است که معمولا با برنج سرو می‌شود و گزینه مناسبی برای گیاه‌خواران محسوب می‌شود.

اگر به خوردن گوشت علاقه‌مند هستید، Lamprais را به شما پیشنهاد می‌دهیم. در این غذا ادویه‌های معطر بسیاری از قبیل هل و دارچین به کار رفته است و باید طعم آن را بچشید.

خوراک نارگیل، نان روتی، غذاهای دریایی و گوشتی نیز از سایر غذاهای سنتی و مشهور سریلانکا هستند که بهتر است در طول سفرتان حتما آن‌ها امتحان کنید.

با اقامت در لوکس‌ترین هتل‌های سریلانکا، اوقات خوشی را سپری کنید

سریلانکا شهرهای مختلفی دارد که هریک از آن‌ها هتل‌های متعددی را در خود جای داده‌اند. در این بخش تعدادی از بهترین هتل‌های سریلانکا را به شما معرفی می‌کنیم.

  • بهترین هتل‌های شهر کلمبو: هتل شانگری لا کلمبو، هتل مارینو بیچ، هتل روکوکو رزیدنس
  • بهترین هتل‌های شهر کندی: هتل الگانت، بوتیک هتل ایگل رجنسی، کینگز پاویلوین
  • بهترین هتل‌های شهر بنتوتا: هتل آوانی بنتوتا ریزورت، هتل تارو ویلاز، هتل سینامون

این هتل‌ها از بهترین و لوکس‌ترین اقامتگاه‌های موجود در سریلانکا هستند. با انتخاب هریک از آن‌ها از امکانات ویژه‌ای برخوردار خواهید شد و اوقات بسیار خوشی را سپری خواهید کرد.

هتل های لوکس سریلانکا

هتل های لوکس سریلانکا

بهترین زمان سفر به سریلانکا چه فصلی است؟

سریلانکا یک کشور گرمسیری با رطوبت بالا است که دمای هوای آن معمولا بین ۲۵ تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد در تغییر است. اگر در فصل پاییز و زمستان به سریلانکا سفر کنید، شاهد بارش‌های طولانی و سنگینی خواهید بود.

بهترین زمان سفر به سریلانکا ماه‌های ژانویه و مارس هستند. دمای هوا در این دو ماه معتدل است و از باران‌های طولانی خبری نیست؛ البته اغلب آژانس‌های مسافرتی تورهای سریلانکا را در بازه زمانی اکتبر تا مارس برگزار می‌کنند؛ زیرا بارش‌ها کمتر و هوا معتدل‌تر است.

در سفر به سریلانکا به این نکات توجه کنید

هر کشور فرهنگ و آداب و رسوم مخصوص خود را دارد؛ ازاین‌رو هنگام سفر باید به برخی نکات توجه کنید تا مشکلی برایتان ایجاد نشود. توصیه‌های لازم در سفر به سریلانکا به شرح زیر است:

  • آب نوشیدنی سریلانکا کیفیت مناسبی ندارد. از آب‌های معدنی با برچسب SLS استفاده کنید
  • به پرچم و سایر نمادهای ملی کشور توهین نکنید
  • از صحبت درباره مسائل سیاسی خودداری کنید
  • در بازدید از آثار تاریخی مراقبت باشید و به آن‌ها دست نزنید
  • شماره سفارت ایران و سایر شماره‌های ضروری کشور را به همراه داشته باشید.

پیش از ورود به هر کشور باید درباره ممنوعیت‌های آن تحقیق کنید تا در طول سفر مشکلی برایتان ایجاد نشود. اگر با تورهای آژانس مسافرتی آریاک سفر کنید، اطلاعات لازم، پیش از سفر در اختیارتان گذاشته می‌شود.

بهترین تورهای سریلانکا را از آریاک سفر خریداری کنید

در مقاله «سفر به سریلانکا زیباترین جزیره دنیا» به معرفی این جزیره، تاریخچه آن، اماکن تفریحی، جاذبه‌های گردشگری و کلیه نکاتی پرداختیم که در سفر به سریلانکا باید مدنظر قرار دهید. امیدواریم که با استفاده از این راهنمای مختصر و مفید، سفر بسیار خوبی را تجربه کنید.

مجموعه آژانس هواپیمایی آریاک سفر با برگزاری بهترین تورهای مسافرتی به مقصد زیباترین شهرها و کشورهای دنیا، همواره قصد در جلب رضایت مشتریان خود دارد. اگر به یک سفر جذاب و هیجان‌انگیز نیاز دارید، همین حالا پکیج تور سریلانکا و تور سریلانکا نوروز به همراه سایر تورهای موجود در سایت را بررسی کرده و بهترین آن‌ها را انتخاب کنید. در کنار ما لحظات شیرینی را سپری خواهید کرد.

مقالات مرتبط

بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

خرید آنلاین بلیط پرواز های داخلی و خارجی

رزرو آنلاین هتل ها

رزرو و دسترسی به اطلاعات کامل هتل های خارجی و داخلی

رزرو آنلاین تورهای مسافرتی

خرید انواع تور به مقاصد خارجی و داخلی

6LeGHqAdAAAAAGMcJx9a0GEt6VYJLCwBDG-kLkpk