https://gateway.aryaktravel.com/api/

موزه رو باز آگورا، یک موزه‌ی حیرت‌انگیز

گردشگری الهه ارباب جعفری 10 مهر ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه

موزه آگورا در ازمیر

بی‌شک بازدید از بناهای باستانی یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌ها برای هر مسافری محسوب می‌شود؛ بناهای باستانی، مثل موزه روباز آگورا در ازمیر، نشانه‌ی فرهنگ و سبک زندگی مردم در گذشته هستند. اگر شما هم مسافر ازمیر هستید با پرداخت هزینه اندکی می‌توانید از این گنجینه‌ی تاریخی دیدن کنید. این موزه و بناهای سنگی باقی مانده از آن شما را متحیر خواهد کرد. شاید بپرسید که به چه دلیل این موزه حائز اهمیت است؟ در حقیقت آگورا به معنی خرید و میدانی عمومی برای مردم است و همانطور که می‌توانید حدس بزنید، این بناهای باشکوه بازاری بزرگ برای تجار و بازرگان‌ها را شکل می‌داده‌اند.

این بازار با یک زلزه‌ی شدید در سالیان دور از بین رفت و به دستور امپراطور روم یعنی مارکوس اورلیوس مجددا بازسازی شد و امروزه از گردشگران تاریخ دوست میزبانی می‌کند. اگر به موزه آگورا سر بزنید قطعا به ستون‌هایی که با سنگ مرمر پوشیده شده‌اند جذب می‌شوید و اگر کمی دقت به خرج دهید آثار رومی‌ها را روی ستون‌های سنگی خواهید دید؛ از سمت دیگر، معماری و شکوه طاق‌های بازمانده به شدت هر فردی را به فکر فرو می‌برد.

موزه روباز آگورا

موزه آگورا

هنوز تمام نشده، در قسمت‌های دیگر این موزه می‌توانید زیرخاکی‌ها و جواهرات زینتی و ارزشمند پیدا شده این منطقه را مشاهده کنید. سکه‌ها، جواهرات، ظروف و کالاهای دیدنی دیگر، همگی در یکی از بخش‌های این موزه در معرض دید گردشگران گذاشته می‌شوند. نکته‌ دیگر جالبی که درباره این بنا وجود دارد این است که کانال ها و آب راه‌هایی که برای این بازار تهیه شده بود همچنان به شکل سالم وجود دارند و درست از وسط شهر می‌گذرند.

برای بازدید از این موزه می‌توانید از متروی کوناک استفاده کنید و با کمی پیاده روی به این منطقه برسید. موزه‌ی بانو، میدان ساعت ازمیر و بازار ازمیر در نزدیکی این موزه‌ی روباز قرار دارند می‌توانند مقصد بعدی شما باشند.




مقالات مرتبط

بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

خرید آنلاین بلیط پرواز های داخلی و خارجی

رزرو آنلاین هتل ها

رزرو و دسترسی به اطلاعات کامل هتل های خارجی و داخلی

رزرو آنلاین تورهای مسافرتی

خرید انواع تور به مقاصد خارجی و داخلی

6LeGHqAdAAAAAGMcJx9a0GEt6VYJLCwBDG-kLkpk