https://gateway.aryaktravel.com/api/

کالهچی یا کاله ایچی در آنتالیا کجاست؟

گردشگری الهه ارباب جعفری 28 شهریور ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
منطقه تاریخی شهر آنتالیا



کاله ایچی کجاست؟


تا آنتالیا بروید و از منطقه کاله‌ایچی دیدن نکنید؟! توصیه می‌کنیم حتما در یکی از روز‌های سفر خود، برنامه‌ای برای دیدن کردن از کاله ایچی هم در نظر بگیرید. همراه آریاک سفر باشید تا بدانید چرا نباید فرصت سفر به این منطقه را از دست داد و همینطور بدانید جاذبه‌های کاله ایچی کدامند.

شاید نام این منطقه را شنیده باشید و شاید هم از وجود چنین مکانی بی‌خبر باشید، در هرصورت امروز فرصتی است تا بدانید که کاله ایچی یا کاله‌چی یکی از قدیمی‌ترین محله‌های سنتی آنتالیاست که در گذشته با آنتالیا به اشتباه، یکسان گرفته می‌شده است. کاله ایچی در معنای لغوی، به درون قلعه معنی می‌شود. دور تا دور این منطقه‌‌ی ساحلی، دیوار‌هایی وجود داشته و سه دروازه‌ی بزرگ راه‌های ورودی و خروجی کاله ایچی را می‌ساختند. 

در نگاهی کلی، این محله پر است از بنا‌های قدیمی و خانه‌های یک یا دو طبقه با ظاهری رنگی، کوچه و خیابان‌های چشم‌نواز سنگ فرش شده و شیروانی‌های رنگی. این منطقه سرزمین حکومت‌های مختلف بوده است به طوری که هنوز هم هنگام بازدید از کله ایچی به سادگی می‌توانید بناهای دوره‌ی رومی‌ها و سلجوقیان را در بین شهر پیدا کنید. با این وجود بگذارید بهترین جاذبه‌های این محله را به شما معرفی کنیم.



دیدنی‌ های کاله ایچی


هر شهر تاریخی و قدیمی حداقل یک یا چند آثار باستانی در خود جای داده است، این منطقه از این قاعده مستثنی نیست. با این که این منطقه رستوران‌ها، گالری‌های هنری و جاذبه‌های توریستی زیادی دارد اما موارد زیر اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری این منطقه شناخته می‌شوند.



برج ساعت 


اولین مقصدتان در کاله ایچی می‌تواند برج ساعت معروف آن باشد. بازدید از برج ساعت، یکی از برنامه‌هایی است که در اغلب تور‌های آنتالیا وجود دارد. برج ساعت کاله ایچی، به عنوان یادگاری از دوران سلطان عبدالحمید باقی مانده است؛ قدمت این برج به سال ۱۹۰۱ باز می‌گردد. 

برج ساعت

مسجد مهمت

این بنا یکی از آثار دیدنی کاله ایچی محسوب می‌شود. بنایی به سبک معماری عثمانی، با ۶ مناره‌ی دیدنی و البته تزئینات و معماری داخلی شگفت‌انگیز، مسافران را به بازدید از مسجد مهمت پاشا ترغیب می‌کند.



دروازه هادریانوس

همانطور که بالاتر توضیح دادیم درون قلعه یا همان کاله ایچی سه دروازه اصلی داشته که امروزه دروازه هادریانوس به عنوان یکی از جاذبه‌های مهم این محله شناخته می‌شود. جالب است بدانید این اثر تاریخی، حدود ۱۳۰ سال پیش از میلاد مسیح، به سبک رومی و با سنگ مرمر بنا شد و امروزه به عنوان یکی از آثار رومی‌ها از آن یاد می‌شود.


مناره شکسته

مناره‌ی شکسته‌ی کنونی در گذشته یک معبد برای رومیان بوده که بعد‌ها تبدیل به کلیسا و بعد از حمله اعراب به مسجد تغییر کاربری داد. 












تیم آریاک سفر برای اینکه شما انتخاب روشن تری در خرید تور آنتالیا و یا تورهای شهرهای دیگر ترکیه داشته باشید به توضیح و توصیف جاذبه‌های دیگر نیز خواهد پرداخت پس با ما همراه باشید .


مقالات مرتبط

بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

خرید آنلاین بلیط پرواز های داخلی و خارجی

رزرو آنلاین هتل ها

رزرو و دسترسی به اطلاعات کامل هتل های خارجی و داخلی

رزرو آنلاین تورهای مسافرتی

خرید انواع تور به مقاصد خارجی و داخلی

6LeGHqAdAAAAAGMcJx9a0GEt6VYJLCwBDG-kLkpk