https://gateway.aryaktravel.com/api/

مشهور ترین شهر روسیه که 3 بار اسم خود را به طور رسمی عوض کرد!

گردشگری سید فرشاد فیض آبادی 13 تیر ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
سنت پترزبورگ مشهور ترین شهر روسیه که 3 بار اسم خود را به طور رسمی عوض کرد...

جالب است بدانید که سنت پترزبورگ مشهور‌ترین شهر روسیه است که تاکنون ۳ بار اسم خود را به طور رسمی عوض کرده است. در دوران جنگ جهانی اول اسم این شهر به پتروگراد تغییر کرد تا به تلفظ روسی نزدیک‌تر شود. بعد از مرگ ولادیمیر لنین این شهر را لنینگراد نامیده شد؛ این تغییر در دوران جنگ جهانی دوم اتفاق افتاد و در آخر در سال ۱۹۹۱ ماه سپتامبر تصمیم گرفته شد که اسم این شهر به نام تاریخی خود یعنی سنت پترزبورگ برگردد.

یکی از جاذبه‌های توریستی عجیب این شهر می‌توان به پل‌های متحرک اشاره کرد. به طور کلی در این شهر ۲۰۰ پل وجود دارد که ۱۲ عدد از این پل‌ها متحرک هستند و در ساعات مشخصی از روز و شب به حرکت در می‌آیند و مسیر رفت و آمد از آن پل را می‌بندند. معمولا شب‌ها این پل‌ها به سمت بالا حرکت می‌کنند و صبح بسیار زود دوباره به حالت قبل باز می‌گردند و مسیر برای رفت و آمد باز فراهم می‌شود.

دومین جاذبه این شهر کلیسا سنت ایزاک است که جایگاه چهارمین کلیسا‌ی بزرگ کل جهان از آن خود کرده است. این کلیسا از بلندترین نقاط سنت پترزبورگ قابل دیدن است و یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌ها در این شهر محسوب می‌شود.

مجسمه پرنده که چیژیک-پیژیک نام دارد ۷ بار دزدیده شد و به جای خود بازگردانده شد. مردم این اعتقاد را دارند که با پرتاب سکه به این مجسمه شانس برآورده شدن آرزوهای خود را دارند و این کار را خوش یمن می‌دانند.

همچنین این شهر دارای موزه‌ها، خیابان‌ها و اماکنی است که جزو جاذبه‌های شلوغ سنت پترزبورگ محسوب می‌شود؛ مانند کلیسای ناجی بر خون، موزه هرمیتاژ، موزه بازی‌های آرکید شوروی و خیابان نوسکی.

در صورتی که شما هم جذب زیبایی‌های این شهر شدید، می‌توانید با تور‌های آریاک سفر به این منطقه سفر کنید.

برای مشاهده و خرید تورهای روسیه کلیک کنید

مقالات مرتبط

بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

خرید آنلاین بلیط پرواز های داخلی و خارجی

رزرو آنلاین هتل ها

رزرو و دسترسی به اطلاعات کامل هتل های خارجی و داخلی

رزرو آنلاین تورهای مسافرتی

خرید انواع تور به مقاصد خارجی و داخلی

6LeGHqAdAAAAAGMcJx9a0GEt6VYJLCwBDG-kLkpk